fbpx

Skuteczne pozyskiwanie opinii Google: Popraw reputację firmową!

Skuteczne pozyskiwanie opinii Google: Popraw reputację firmową!

1. Jakie znaczenie mają pozytywne opinie Google?

Według badań z 2022 roku, 93% potencjalnych klientów sprawdza opinie w wizytówce Google lub profilu firmy w Mapach Google. Co więcej, 84% ludzi wierzy w pozytywne bądź negatywne opinie Google tak, jak wierzyłaby znajomemu polecającemu daną firmę. W ślad za sprawdzaniem opinii Google idą również pieniądze – 31% klientów jest w stanie zapłacić więcej za produkt lub usługę firmy, która ma najlepsze recenzje.

2. Dlaczego opinie Google są ważne?

Oczywiście najlepiej byłoby, żeby opinie o Twojej firmie zawierały najwyższą ocenę jej usług, oraz były rozbudowane i wnikliwe. Posiadanie dobrej średniej oceny Google ma duży wpływ na decyzję potencjalnych klientów. Większość (70%) badanych użytkowników nie zdecydowałaby się na zakup w danej firmie, jeśli jej ocena byłaby niższa niż 4 na 5, chociaż statystyki prezentują się inaczej dla różnych branż.

3. Jak pozyskać opinie Google?

Proszenie klientów o ich opinie nie jest takie trudne. Pytanie klientów o pozytywne opinie Google i dodanie ich do wizytówki Google może wydawać się niezręczne lub żenujące. Prawda jest taka, że ludzie lubią wyrażać swoje zdanie w internecie – nawet bardziej niż osobiście. Jeżeli zrobisz to we właściwy sposób, nie wymuszając pozytywnego odzewu, ale zachęcając do podzielenia się szczerym feedbackiem, wywrzesz ogólne pozytywne wrażenie, które na pewno nie zaszkodzi Twojej wizytówce.

4. Opinie Google a pozycjonowanie

Jest to też dobry sposób na pozycjonowanie się na określone słowa kluczowe. Załóżmy, że jesteś właścicielem salonu fryzjerskiego i chcesz pojawić się wysoko w wynikach frazy salon fryzjerski. Najlepszym sposobem na to jest zadbanie o to, aby ta fraza pojawiła się w recenzji, którą wystawiają Ci Twoi zadowoleni klienci i żeby mogła być ona również widoczna dla potencjalnych klientów w Mapach Google i wynikach wyszukiwania Google.

5. Sposoby na zachęcenie klientów do opinii Google

Poniżej znajdziesz kilka doskonałych sposobów na zachęcenie klientów do dzielenia się feedbackiem. Te kilka metod sprawdziło się świetnie u naszych klientów i może pomóc również Twojej firmie zacząć pozyskiwać pozytywne opinie w Google.

6. Plakat do pozyskiwania Opinii Google

Jednym z podstawowych sposobów na pozyskanie pozytywnych opinii jest zamieszczenie w swojej firmie plakatu zachęcającego klienta, aby wystawił pozytywną recenzję, jeśli jest zadowolony z produktu lub usługi.

7. Gdzie umieścić plakat zachęcający do wystawienia opinii w Google?

  • Powieś go na drzwiach swojego sklepu, biura lub salonu.
  • Umieść plakat (albo, nieco dyskretniej, sam kod QR) blisko stołu, przy którym siedzą klienci.
  • Umieść go w recepcji.
  • Załącz go do produktu, który sprzedajesz.
  • Wyślij go swoim klientom w załączniku, wysyłając fakturę.
  • Wyślij jako ulotkę w pakiecie z produktem.
  • Użyj swojego plakatu jako ostatniej strony w swoim menu.

8. Zaoferuj zniżkę za recenzję

Postaraj się przygotować dla swoich klientów coś, co zachęci ich do pozostawienia recenzji, np. zniżkę na usługę lub produkt albo darmową kawę na wynos. Nie rób tego jednak nachalnie – nie chcesz, żeby wspomniano o tym w samych opiniach.

9. Nie proś o recenzję – po prostu zaoferuj jej zostawienie

Zamiast zadawać pytanie: „Czy zostawisz recenzję w Google dla naszej firmy?”, możesz zareagować na pozytywną opinię klienta nt. produktu lub usługi już przy sprzedaży:

„Cieszymy się, że są Państwo zadowoleni z naszych usług. Jest dla nas bardzo ważne, żeby podzielili się swoją opinią w Google, na przykład znajdując naszą wizytówkę w Google Maps. Życzę miłego dnia. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie.”

10. Podsumowanie wiadomości e-mail do klienta lub wiadomości SMS

Jeśli po sprzedaży produktu albo wykonaniu usługi wysyłasz do klienta e-mail podsumowujący transakcję, albo po prostu wysyłasz fakturę, to świetna okazja, żeby zyskać kolejne opinie Google dla Twojej firmy.

11. Jak poprosić o szybką recenzję w Google?

Naprawdę nie ma najlepszego sposobu na prośby o recenzję. To zależy od rodzaju firmy, a dla każdej firma „najbardziej skuteczne” metody uzyskania rekomendacji będzie się różnić. Najlepszą strategią jest zawsze wdrażanie i eksperymentowanie z wieloma różnymi podejściami.

12. Odpowiedzi na opinie w Google

To też jest istotne, żeby w odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie odpowiadać na wszelkie opinie Google, a nie tylko te pozytywne. Właściciele firm, którzy odpowiadają na recenzje, budują zaufanie swoich klientów, pokazując, że dbają o ich opinie.

13. Monitoruj opinie i reaguj na nie

To kluczowe. Po pozyskaniu recenzji warto systematycznie monitorować swoją wizytówkę Google, żeby śledzić, co się dzieje. Poza tym, reaguj na wszystkie opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, aby pokazać, że dbasz o doświadczenia klientów.

Podsumowanie

Pozyskiwanie pozytywnych opinii Google jest ważnym elementem budowania pozytywnego wizerunku firmy i wpływa na zdobywanie nowych klientów. Istnieje wiele skutecznych strategii pozyskiwania opinii, które można dostosować do swojej branży i publiczności. Pamiętaj również o regularnym monitorowaniu i reagowaniu na opinie, co zwiększy zaufanie klientów do Twojej firmy. W tym szczególnie możemy pomóc Ci my. Zajmujemy się profesjonalnym pozycjonowaniem wizytówki firmowej Google, pozyskiwaniem większej ilości opinii oraz regularnym reagowaniem na nie.

Kliknij tutaj i umów się na konsultację!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *